استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح سد دیورش نقش مهمی در آبرسانی به منطقه دارد، گفت: این سد در حال حاضر ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح آن به پنج شهر و ۲۸ روستا با جمیعت ۱۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود‌.

آوای یونس ؛  اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز (جمعه) در جریان سفر یک روزه به شهر رستم آباد از توابع شهرستان رودبار با همراهی جمعی از مسئولان با حضور در محل احداث سد دیورش رستم آباد در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه  بزرگ قرار گرفت.
وی در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افتتاح سد دیورش نقش مهمی در آبرسانی به منطقه دارد، اظهار کرد: این سد در حال حاضر دارای پیشرفت ۷۶ درصدی بوده و با افتتاح آن به پنج شهر و ۲۸ روستا با جمیعت ۱۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود‌.
وی با تاکید بر اهتمام دولت در راستای بهره برداری بموقع از سد دیورش رودبار گفت: همزمان خط انتقال این سد در حال انجام بوده و پیمانکار آن مشخص شده است زیرا با تکمیل این پروژه بخشی از مشکلات آب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان مرتفع می‌شود.
استاندار گیلان یکی از مشکلات منطقه رودبار و رستم آباد را هدر رفت آب دانست و بیان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در شهر رودبار و رستم آباد در دستور کار دولت است تا بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.
عباسی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره آب در سد دیورش ۳ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: این سد به دلیل استفاده از دانش روز این ظرفیت را دارد که تا سه میلیون متر مکعب نیز آب را ذخیره کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهد.
عباسی با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تا کنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر آقای رئیس محترم جمهور به استان گیلان تخصیص منابع صورت بگیرد.
سد مخزنی دیورش تاکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تکمیل ساخت سد، مشکلات آب شرب پنج شهر و روستاهای اطراف رفع خواهد شد.
راه اندازی سد دیورش رودبار آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان تامین می‌شود‌ و همچنین آب ۲۸ روستای تابعه به میزان پنج میلیون متر مکعب تامین خواهد رسید.