مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان در بیست و هشتمین رویداد همنا در جمع سمن‌های استان گیلان گفت:سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی باید بستر ساز رشد و آگاهی جوانان در جامعه باشند.

آوای یونس ؛ رویداد توانمند سازی همنا با حضور علی پارسانیا مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان، محمد مهدی نیازمند مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، فیروز عزت دوست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان و اعضای سمن‌ها امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در جمع سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان در دانشگاه آزاد رشت ضمن اشاره وظیفه ذاتی سمن‌ها در حوزه آگاهی بخشی افزود:
سمن‌ها بعنوان نخبگان اجتماعی نقش شتاب دهنده را در بین جوانان باید ایفا کنند، اما لازمه این نقش آفرینی آشنایی با کارکرد‌های اصلی یک تشکل اجتماعی است.
وی با تبریک دهه فجر بر نقش روشنگری و امیدآفرینی نخبگان اجتماعی در بین جوانان تاکید کرد و افزود آنچه ما در وزارت ورزش و جوانان در بحث توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی دنبال می‌کنیم کنشگری صحیح اعضای سمن هاست که باید جمعی، عام المنفعه و داوطلبانه باشد و اصول و شاخص‌های کار تشکیلاتی را بیاموزند، و خود را با این معیار‌ها بسنجند تا اثرگذاری بهتری در جامعه داشته باشند

پارسانیا با اشاره به نقش مطالبه گری و فساد ستیزی سمن‌ها گفت: یکی از نقش‌های ذاتی تشکل‌های اجتماعی، مطالبه گری و مبارزه با فساد است که باید تلاش کنیم تا در این بخش نیز سمن‌ها آموزش ببینند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های اداره کل مشارکت‌های اجتماعی پرداخت و دبیران سمن‌ها به طرح سوالات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

شایان ذکر در ادامه این رویداد اساتید به موضوعاتی از جمله قوانین ومقررات مرتبط باسمن‌ها پرداختند.