در مراسمی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات در ساعت در ساختمان دیوان محاسبات استان به بهره برداری رسید.

آوای یونس ؛ در مراسمی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مدیرکل دیوان محاسبات گیلان، نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات با تخصیص اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ساختمان دیوان محاسبات استان به بهره‌برداری رسید.
همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تامین و در طول مدت۴ سال تا۲۰درصد افزایش دهند و در این راستا با تخصیص اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات در ساختمان دیوان محاسبات استان به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با اشاره به نقش مشاوره‌ای شرکت توزیع برق استان در اجرای این طرح گفت: ظرفیت اسمی این نیروگاه ۲۰ کیلووات است که یکی از شرکت‌های پیمانکار متخصص، در مدت کمتر از یک ماه با ۷۰۰ میلیون تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.
امید نبی زاده حقیقی افزود: برای این طرح ۲۹ عدد پنل (۷۰۵-۷۲۵) وات دوطرفه که ظرفیت اسمی آن ۲۰ کیلو وات است مورد بهره برداری قرار گرفت و میزان انرژی تولیدی سالیانه آن تقریبا ۳۳ هزار و ۷۴۵ کیلووات ساعت خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان هم در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری و تلاش‌های مجموعه دیوان محاسبات استان، گفت: در حوزه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، طرح مهم نیروگاه ۳ مگاواتی به تعداد ۳ مورد در دست اقدام است، همچنین در حوزه زیر پروژه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در قالب انشعابی ۱۷۲ کیلووات برای مشترکان اداری (دستگاه‌های مشمول ماده ۵ خدمات کشوری) نصب شده و ۲۹۰ کیلووات دیگر نیز در حال نصب است.
همچنین در حوزه طرح‌های حمایتی (طرح مستمری بگیران کمیته امداد) ۲۵ کیلووات انشعاب از محل انرژی خورشیدی نصب شده و ۳۵ کیلووات دیگر نیز در دست اقدام است.