فرماندار رشت گفت: در حوزه انتخابیه رشت و خمام ۵۹۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار است.

آوای یونس ؛ کیا عاشوری در نشستی با حضوراعضای هیئت نظارت و اجرایی حوزه انتخابیه رشت و خمام و نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۷ نامزد انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۱۱ نفر مرد و ۱۶ نفر زن هستند ، گفت: در حوزه انتخابیه رشت و خمام، ۵۹۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار است.

فرماندار رشت با بیان اینکه ۲۹۷ شعبه حوزه شهری و ۲۹۳ شعبه نیز حوزه روستایی است، گفت: بستر‌های لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در ۱۱ اسفند فراهم شده تا حماسه دیگری همانند حضورباشکوه مردم در جشن انقلاب در گیلان خلق کنیم .

کیا عاشوری با اشاره به ۴ راهبرد مشارکت ، رقابت ، سلامت و امنیت که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید شده ، اضافه کرد: مشارکت پرشکوه در انتخابات نشان دهنده پشتوانه مردمی است و هر چقدر رقابت بیشتر باشد ، امنیت بیشتری برقرار خواهد شد.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق از سوی نامزد‌های انتخابات مجلس ، به شروع تبلیغات این نامزد‌های از سوم اسفند، اشاره و تصریح کرد: نامزد‌های انتخابات مصادیق جرائم انتخاباتی به ویژه فصل ۶ و ۷ قانون انتخابات را مطالعه کنند، دستگاه قضا با جرائم انتخاباتی قاطع برخورد می‌کند.

وی همچنین به نامزد‌های انتخاباتی توصیه کرد: در تبلیغات خود در خصوص دستاورد‌های انقلاب، شهدا و اهداف خود با صداقت با مردم صحبت کنند که رعایت این موارد باعث موفقیت آن‌ها در رقابت می‌شود.

کیا عاشوری با بیان اینکه مکان‌های مشخصی در شهر‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها برای نصب تبلیغات در نظر گرفته شده، گفت: نامزد‌ها در هر منطقه و بخش می‌توانند به تفکیک خانم و آقا، یک ستاد اصلی داشته باشد.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق مداری در فعالیت‌های انتخاباتی نامزد‌ها، گفت: مسئولیت همه فعالیت‌های انتخاباتی و عملکرد اعضای شاغل در ستاد‌ها بر عهده نامزد‌های مربوط است و راه اندازی کاروان تبلیغاتی با استناد به ماده ۸۲ قانون انتخابات تخلف محسوب می‌شود.